fredag 8 februari 2013

Avslutningen...

...på arbetsveckan blev inte alls som jag tänkt mig. Jag kände mig lite risig (fortfarande förkyld) och längtade hem. Bestämde mig för att flexa ut vid 15.30, åkte förbi favoritfrisören och klippte luggen och lämnade av lite nytillverkade smycken, gjorde ett par ärenden och skulle bara tanka bilen... Tankade bilen och körde hemåt... noterade att bilen började gå lite hackigt... funderade på varför... KOM PÅ ATT JAG TANKAT I BENSIN!!! Vår Opel ska absolut inte ha bensin! DIESEL ska den ha!!! Suck! Ringde maken som fick komma och bogsera mig och bilen till verkstan. Så nu står den där i väntan på att tömma tanken. Åh, vad sur man kan bli på sig själv! Men, det är absolut inget att göra åt nu. Jag kommer förmodligen aldrig att göra om misstaget...

Nu ska jag berätta om min kusin Veka som är en helt otroligt duktig keramiker och som har företaget Fardhems krukmakeri. Detta lilla gotlandshus fick jag i present när jag fyllde år. Även korset med guldhjärta har hon gjort! Såå fint, jag blev jätteglad :)

Förresten, så har jag alltid velat bo i ett riktigt gotlandshus och för ett par år sedan testade vi (se bilderna nedan) genom att hyra en lägenhet i 1700-talshuset på Gåsemora på Fårö. Jag kan verkligen rekommendera det om man vill åka på en minisemester. Otroligt vackra omgivningar, bra pris och jättemysigt!

Så var det med det! Ha nu en riktigt skön H E L G !






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar