onsdag 15 augusti 2012

Även jag...

...har pysslat ihop en liten fönsterlampa.


Har haft så svårt att hitta snygga fönsterlampor till stationens sovrumsfönster... Denna variant har jag sett i både inredningsprogram på TV och i tidningar, men nu har jag alltså gjort en egen. På min loppisrunda förra veckan hittade jag två små lampskärmar för 20:- styck. De var mycket välgjorda så det kändes nästan hemskt att slita bort tyget men men... Det var inte helt enkelt så jag fick använda en kniv och skära nära sömmarna. När jag äntligen fick fram själva stålskelettet tyckte jag inte det såg så snyggt ut, så jag rev smala remsor av gammal lakansväv och lindade runt runt. Använde lim där det behövdes också. Resultatet blev snyggt, tycker jag. Nu ska jag bara göra en till - eftersom vi har två fönster i sovrummet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar