måndag 21 januari 2013

Målat tak...



 ...har jag pysslat med i helgen. Det är innertaket i vårt ena utbygge (där det blir badrum och sovrum) som fått sig en omgång. Jag gillar att måla, det är avkopplande och rogivande på nåt sätt. Ett sådant här tak av pärlspont måste dock målas med pensel så det tar ju sin lilla tid. Men snyggt blir det!

Idag är jag hemma med en sjuk dotter som hostar och hostar. Jag försöker att inte stressa upp mig för allt som måste göras på jobbet men lite svårt är det allt. Det är nu dags för alla 9:or att göra sitt gymnasieval och det är många som inte kan bestämma sig och behöver extra samtal. Men det ordnar sig nog!

Förra veckan blev jag uppvaktad på jobbet - jag fick en vacker orkidé och de vackra skålarna som är på bilderna. Det är Anki Wolter som gjort dem, en duktig keramiker som bor någon mil härifrån. Finns mycket man skulle kunna tänka sig av hennes produkter... Nej, nu ska jag lägga in mer ved i kakelugnen och pyssla om Elsa! Ha en fin dag <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar