fredag 19 juli 2013

Lapptäcke och målning...


Den här veckan har jag målat ganska mycket... Fönster och takfoten på utbygget. Takfoten är typ det tråkigaste man kan måla på ett hus... Man blir lätt deprimerad när den vita färgen rinner ner på den röda husväggen och inte går att torka bort (jo, jag vet att det blev fel ordning på målandet...) Men husväggen ska ju målas en gång till. Frågan är om det blir gjort denna sommar. Hursomhelst... igår efter en hel del målande belönade jag mig med att ta fram symaskinen och sy ett nytt strandtäcke. Jag sydde av gamla tygbitar, tråkgardiner, torkhanddukar, örngott, spetsar och så sydde jag fast ett gammalt madrasskydd emellan. Perfekt med återanvändning! Och visst blev det charmigt?

T R E V L I G   H E L G !!! //Anki



Takfot

Nymålat sovrumsfönster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar