torsdag 14 november 2013

Framsidan före och efter...


Vi kör väl på med några fler före- och efterbilder. Bilden ovan är hur Stationens framsida såg ut när vi blev ägare september 1999. Ganska igenvuxet...


Första vintern. Det kom snö precis till jul och den töade bort väldigt hastigt på julaftonsnatten. Då märkte vi att hela krypgrunden fylldes med vatten. Inte konstigt att hela bjälklaget och golvet på nedervåningen var uppruttet. Det var dessutom plast under golvbrädorna och ventilerna var igensatta.


Sommaren 2001 (tror jag). Byte av panel, syll, balkar. Allt nertill var i princip ruttet. Vi passade på att isolera förstås. Ett ordentligt fågelbo syns på mitten av huset till vänster. (Det var ganska svårt att sova med ett gäng starar som kvittrade kl. 5 på morgonen i sovrumsväggen.)


Och så här ser framsidan ut november 2013! (Inser när jag ser bilden att vi borde flytta vattenslangen. Fniss!)

Ha en fin torsdag! Nu ska jag jobba! Hälsningar Anki 

2 kommentarer:

  1. Kul att se före o efter bilder. Så fint hus ni har!
    Tänk vad man glömmer fort vad man har gjort.. Hade också framme vårt husalbum för någon dag sedan. Nyttigt att se, när man tycker att allt står stilla..;)

    Ha en underbar helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Tack Marie! Ja, jag håller med om att det är nyttigt. Jag har en tendens att bara tänka på allt som jag vill ha gjort och det som redan är gjort glöms bort på något sätt. Tror inte jag är ensam om det. Människan är en konstig prick :) Ha en skön helg du med! Kram

    SvaraRadera