torsdag 13 februari 2014

Njuta...


Ok, så här är det. Jag är inte mycket för att ge nyårslöften... men detta året har jag faktiskt lovat mig själv att njuta lite mer av livet och pyssla om mig själv.
Det kan t.ex. vara att ta ett bad, lägga en ansiktsmask, göra en hårinpackning. Förra veckan var jag på massage på Nadias Hälsa o Skönhet och passade på att boka in ett nytt tillfälle om två månader.


Jag försöker gå på minst ett fartigt zumbapass och ett styrkepass i veckan, men jag tvingar inte iväg mig själv om jag inte känner mig ok eller om det är stressigt hemma. Vardagsmotion blir det lite dåligt med eftersom jag måste ta bilen till jobbet så jag strävar efter att gå en promenad på lunchrasten (men det lyckas inte alltid!)


Jag fungerar bäst under dagen om jag har börjat morgonen med att meditera eller gjort yoga några minuter. Oftast använder jag mig av appar som jag laddat ner på mobilen och Ipaden: Mindfulness med guidad meditation och Yoga med enkla, smidiga rörelser, också en guide som visar och berättar precis hur man ska göra, t.o.m. när man ska andas. Så himla bra!!!


Men tro nu för allt i världen att jag inte är så här duktig hela tiden! I morse låg jag i sängen så länge det bara gick, åt en tallrik fil på stående fot och kom dessutom för sent till jobbet några minuter :) Jag H A R dock blivit bättre på att ta hand om mig själv, känner att det är viktigt och att jag behöver det!



Hoppas ni också är rädda om er!!! Kramar Anki 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar