fredag 19 april 2013

Rutor, blommor, ränder och prickar...


Ja, jag vet... det har nästan blivit för mycket R U T O R,  B L O M M O R,  R Ä N D E R och P R I C K A R  i vårt kök här på Stationen. Men detta härliga tyg fanns nu på Åhléns för bara 15:- metern och jag kunde inte låta bli att köpa några meter. Jag la ut det på kökssoffan för skoj och barnen blev så förtjusta i det och övertalade mig att det absolut kunde vara både på soffan och på köksbordet! Nåja... det är ju inte bara jag som ska bestämma hur vi ska ha det :) och visst blev det somrigt och glatt?

Annars känner jag att det snurrar lite för fort nu... det är mycket på alla fronter... jag beställde hem en dvd-box med tv-serien Downton Abbey... oh, så avkopplande det är att stänga ute verkligheten och släppa fram fantasin en stund då och då. Inte för att jag skulle vilja leva i ett samhälle med herrskap och tjänstefolk men jag har alltid varit intresserad av historia och historiska miljöer, och serien kan verkligen rekommenderas!!!

Ska försöka övertala barnen att vi ska se ett avsnitt nu på momangen :)

K R A M  på er och ha en härlig helg!!! /Anki 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar