fredag 3 januari 2014

Fredag och boktips...


Hallå! Fredag igen och jag har faktiskt jobbat! En skola utan elever är inget vidare men ibland är det skönt att få planera och förbereda sig i lugn och ro innan de kommer!

Under jullovet har jag läst några böcker. Hmm, älskar att läsa men ibland blir det inte av, men nu har det varit otroligt avkopplande och mysigt att kura med lite riktigt bra läsning...
Först ut var Och bergen svarade av Khaled Hosseini. Jag hade riktigt höga förväntningar eftersom jag tycker Flyga drake och främst Tusen strålande solar är så enormt bra, så lite besviken blev jag allt. Men visst, en gripande historia och ett bra språk... Så helt ok! Sedan läste jag Rörgast av Johan Theorin. Jag är inte stormförtjust i deckare men av någon anledning gillar jag allt som Theorin har skrivit. Det är lite kusligt och overkligt och så blandar han historia och nutid. Gillar mycket och denna bok var svår att lägga ifrån sig.


Just nu läser jag Alice Munro's För mycket lycka som består av tio noveller. (Jag var på väg att köpa den till mig själv innan jul, men så fick jag den i julklapp av jobbet.) Gripande, lättläst, välskrivet - bra så här långt! 

Någon annan som har ett bra boktips? 


T R E V L I G   H E L G ! //Anki 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar