onsdag 20 mars 2013

Fynd...


Jag gillar att fynda - att hitta skatter... I helgen var jag uppe på min mammas gamla sädesmagasin och hittade den här JÄTTE-långa, charmiga trasmattan! Min mamma har ganska många roliga uttryck och ett är så här: "Ta skiten!" och det var just vad hon sa när jag frågade om mattan. Nu är den tvättad och jag funderar på om jag ska klippa den mitt i itu, sy ihop den i sidorna och sy kantband runt om... Men det är som sagt funderingar bara. I ett annat hörn stod det här gamla soffbordet som mamma också blev glad för att bli av med... och ja... det funkar ju också faktiskt!



Såna här gamla stringhyllor är roliga, tycker jag... De är så lagom och man kan variera dem i all evighet. Denna har vi ärvt av makens morföräldrar!


Och så en färsk bild från badrummet där Hellsings Bygg lagt klinkers idag! 
Ha det gott!!! Kram Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar