onsdag 5 juni 2013

Blev glad...


...häromdan när jag hittade denna tavla på en loppis här i Hemse, signerad BP 67. BP är min farbror - Bengt Pettersson - som nu är till åren kommen, men målat många tavlor i sitt liv. Tavlan med sina lugna, fina färger fick naturligtvis flytta hem till Stationen.
Jag har många kreativa släktingar på båda sidor. Mamma med sitt vävande, pappa som byggde och snickrade på gården, mina syskon som bygger, syr, målar, renoverar bilvrak, stickar, handarbetar och fotograferar. Och en rad kusiner som håller på med keramik, trädgård och allt möjligt skoj! Visst är det härligt med kreativitet??? När det lugnat ner sig med renoveringen hoppas jag få tid över till lite silversmide igen!
Ha en T O P P E N D A G !!! Kramar från Anki


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar