onsdag 12 juni 2013

Om att vara en samlare...

Sen jag var liten har jag samlat på gamla prylar som plåtburkar, sockerlådor, porslin, dukar, glas, Kockums, lakan m.m. Jag har haft svårt att bestämma mig för om det är positivt eller negativt personlighetsdrag, men när jag läser bloggar och tidningar om inredning märker jag att jag i alla fall har det där draget gemensamt med många andra. Ibland har jag tänkt att det minimalistiska måste vara det enda rätta och så har jag skämts lite över att vara en samlare... Men nu får det vara slut med det! Jag är ingen överdriven samlare utan samlar på det som jag gillar och anser mig ha råd och plats med. Ibland får jag också ett ryck och säljer på loppis och Tradera. Och vad roligt det är att möblera om med grejer som man haft i förrådet ett tag... helt plötsligt är de inne igen... som sockerlådor och gamla plåtburkar... Känns helt rätt nu :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar