måndag 30 september 2013

Ljung, äpplen och tomater...


Hann inte städa så mycket utomhus som jag hade tänkt i helgen... Men de sålde billig ljung på mataffären så jag fick inspiration att göra ett litet arrangemang som tog 5 minuter högst. En gammal zinkgryta, ljung, några äpplen och en påse med blandat material från skogen. För några veckor sedan samlade min yngsta dotter ihop en påse med mossa, nötter, pinnar, blad och kottar när vi var i skogen. Jag har retat mig på den där påsen som legat och sett skräpig ut, men det var perfekt att trycka ner allt det där runt ljungen. Ett tips!



Sen så fick barnen plocka av de sista tomaterna. Det är kyligt på nätterna nu och det är ju synd att inte ta tillvara på det som går. Tomaterna mognar ju inomhus på köksbänken också även om det tar lite tid. Lägg någon röd tomat bland de gröna så går det fortare :) 
Idag är jag hemma på förmiddagen med två sjuklingar som hostar och snörvlar. Hoppas det inte blir långvarigt... 
V I   S E S ! Kramar Anki 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar